Ångest, funderingar....

Det finns så mycket som måste göra men jag vet inte vart jag ska börja, om jag vill börja.

Samtidigt med denna ångest har jag massa funderingar...vad kommer hända? Kommer jag klara det? Hur länge kommer jag klara det?

Att vara långtidsarbetslös eller arbetslös är inte lätt, och få folk att förstå vad som händer och vad som hänt funkar inte!
Det kommer ALDRIG förstå förren de själva är där.

Alla säjer till mig, det är bara att söka jobb, hittar du inget här flytta, praktisera, mm

Gör det själv då säger jag, ni som säger det till mig har inte vart där jag har vart eller är just nu. Ni har aaltid haft ett jobb att gå till, ni har bra ekonomi och har alltid hat det.

Vill ni veta hur det känns att söka ett jobb, få jobba (praktisera) lite och sedan bli snuvad på det jobbet hela 4 gånger? 
Det käns förjävligt, nertryckande och förnedrande.

Vill ni veta hur det käns att flytta 10 gånger?
Det käns som jag inte gör något annat än att flytta, nu har jag hittat min plats och vill stanna för jag orkar inte mera nu. 
Vet ni vad man måste göra när man flyttar? Hur man gör?
Ta reda på det innan ni säger till mig att flytta igen!

Vill ni veta hur det käns att vara en gratis, praktiserande personal som inte kostar något?
Utnyttjande!! Jag är inne på FAS 3 och där får arbetsgivaren 5000 i månaden för att jag ska komma dit och jobba gratis i ca 2 år medans min ekonomi inte blir bättre av det, vi får varken in mer ekonomi till oss själva eller till våran pension!! 
Ingen motivation alls får vi/jag!!
Men ni får ju erfarenhet!
Ja, visst, det får vi, men just nu har jag mer erfarenhet (praktik) än jag har jobb på mitt CV.
Vet ni då vad det första en arbetsgivare frågar om man kommer på en arbetsintervju?
Du har ju jätte mycket erfarenhet inom praktik, men varför har du inte haft ett jobb (med lön)?
Vad ska man då svara tycker ni?

En annan sak om Fas 3 jag måste berätta med, jag har sagt praktik några gånger nu, men vi får igentligen inte säga det om Fas 3 platsen utan den är en sysselsättnings plats.

O visst ja, sedan har vi alla som kallar mig LAT!
Varför?
 Ni vet inte vad jag gör om dagarna!
Ni vet inte vad jag har gjort om dagarna!
Ni vet inte vad jag går igenom om dagarna!
Vad jag gör för att klara dagen!

Så varför anklaga när ni inte är jag, har aldrig vart jag.



   


Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Ja ellerhur, men om man är död så vill dom inte heller hjälpa än :(

2012-02-15 @ 14:00:40
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

:P

Vad gör du? :)

2012-02-15 @ 15:26:04
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Linn

Hellooo sweetie!

Tänkte kika in & tipsa om en tävling jag har på bloggen just nu där du kan vinna ett valfritt smycke ifrån onyxsweden.se (Snö Of Sweden)! Tävlingen avslutas den 19/2 00:00!!

Kika gärna in & delta :-)

Direktlänk: http://linnhahne.blogg.se/2012/february/tavling.html#comment



För övrigt så hoppas jag att du hade en underbar alla<3dag!!

2012-02-15 @ 15:28:22
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaså det är bara du som kämpar? Jag kämpade mig genom tre år på en äcklig skola jag avskydde... Allt för att få en utbildning. Jag hatar skolan och har alltid gjort det. Tycker du ska tänka lite på att det faktiskt finns andra som kämpar. Jag har vart arbetslös och jag hatar det. och jobbet som jag har nu, som jag verkligen älskar gör att jag måste kämpa för att få vardagen att gå ihop. Försök du att jobba dubbla skift varje dag, går upp vid kl tre på morgonen slutar nio börjar tre på eftermiddagen och slutar nio. Samtidigt ska du ta hand om hus och barn, laga middag och roa ungarna. Så även vi som har jobb får kämpa. Inte bara ni arbetslösa...... Som för övrigt vi som jobbar betalar er utbildning/ erfarenheter med våra skattepengar. Du blir sur på folk som inte förstår dig. Jag blir irriterad på folk som inte fattar hur vi hårt jobbande människor har det. Vi kan byta en vecka. Tror inte du skulle klara två dagar.....

2012-02-17 @ 17:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0