Bubblan är öppnad.

Härmed är min Bubbla öppnad.

Jag hade en annan blog från början , men den funkade inte så bra så jag tänkte helt änkelt börja från början som med allt annat i mitt liv.

Jag bor nu i stor stan Linköping med min sambo i en ny renoverad lägenhet, måste säga att jag älskar köket! Vi bodde ju här innan renoveringen och detta bygge var från 60-70talet nu kan jag säga att det är 2000 tal över det^^ Vi fick vara med och bestämma färger, golv, bänkformat, tapeter, kakel, ja allt och det kändes super härligt och ännu härligare när man fick se resultatet.
Vi håller dok fortfarande på med att fixa här hemma, jag håller på att fundera ut vart jag ska hänga upp alla mina tavlor och fotgrafier.


Jag och min sambo har kommit överäns om att vi nu ska ta tag i våra liv och gå ner i vikt som vi båda behöver, jag är 40 kilo överviktig och han 20 kilo.
Som överviktig är inte livet roligt alls, vi får stå ut med det mästa, blickar, ord mm.
Men vi kommer stöta på många motgångar under färden.
Peppa varandra ska vi göra, vi har redan börjat fixa med våra mat vanor, inge skräp mat, godis eller läsk, kommer bli sabla svårt jag är beroend av sötsaker och jag blir som en beroende människa, jag får mina abstinensbesvär (ett monster med humör). Men JAG SKA KLARA DET.

Har ni tips på hur man kan bli av med sitt söt sug så skriv gärna en rad.

Nästa vecka ska jag på ett möte om en Fas 3 plats, eftersom min utbildning blev fördröjd igen, men jag måste ändå ha något att göra om dagarna, sitter jag still kommer jag aldrig att gå ner något i vikt.
Min sambo ska även ta tag i sitt spelberoende så kan sja börja på Game Over (GO) nästa vecka på Tisdag.

Som sagt vi har mycket nytt i våra nya början att ta tag i, med varandras hjälp så ska vi nog fixa det^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0