Varför??

Varför ska jag ha denna otur för? Så fort det börjar gå bra, bara lite bra för mig så händer det något som gör att det känns som om jag blir puttad 10 steg bakåt.

Under alla dessa år jag haft mobil så har aldrig detta hänt.
Jag kommer hem, lägger den på bordet, senare ringer jag ett samtal, lägger ifrån mig den till efter klockan 22 för då slutade min tv kväll och när jag ska ställa klockan så kommer jag inte in på mobilen via tatchen (eller hur det nu stavs) jag får använda knappen på sidan istället och när jag har låst upp den så funkar inget trycker jag på knapp 2 så blir det en 3a istället.
Jag tänkte att det är ju något fel så jag gör som jag alltid har gjort genom åren för att fixa detta, jag tar ut batteriet och sätter in det och ska slå in min pin kod och mobil jäveln är likadanb fortfarande, jag kan inte komma in  på min egna mobil.
Panik!! Vad gör jag nu, jag kan inte vara utan den, jag har mina kontakter i den, jag har lämnat ut mitt cv och väntar på samtal om  jobb, eftersopm jag inte har en arbandsklocka så använder jag mobilens klocka istället, alltså ingen klocka att ha på jobbet....för att inte slänga mobilen i ren vrede satt jag bara o grina och försökte att inte skricka så mycket.

Det kanske inte är kattastrof för alla men för mig är det, för om jag ska lämna in mobben så måste jag ha bil för att komma till själva butiken och vi känner bara en här istan som kan köra och han är upptagen, och pengar, när man är arbetslös så finns det inte så mycket till att bara köpa en ny.

Kanske även ska säga det att jag har knappt haft denna mobil i ca 5 månader och detta händer nu, den förra mobben jag hade varade i ca 3,5 år!!

Nu sitter jag med den gammla mobben som stänger av sig själv så jag måste hela tiden trycka igång den.


Jag vet inte riktigt vad jag ska göra...hälst skulle jag vilja lägga mig under en sten och aldrig komma fram igen.
Och jag är så trött på att höra folk säga till mig ryck upp dig, va inte så negativ. Men vad ska jag göra då, som jag sa, så fort det går lite bra för mig så händer det något som får mig att hamna 10 steg bakåt igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0